יום חמישי, 27 באוקטובר 2016

5 כללי ברזל לארגון תערוכה מוצלחת

אתם מארגנים תערוכה, ובטוחים שהיא טומנת בחובה את מלוא הפוטנציאל להיות מעניינת ומפרה עבור כל מי שיגיע אליה. הבעיה היא שבתחום הזה, הפער בין הרצוי למצוי עלול להיות גדול מאד. דברים רבים עלולים להשתבש לאורך הדרך, כאשר תכנון נכון ומוקפד הוא בגדר חובה. הנה מספר כללים שיקרבו אתכם בצעדי ענק לעבר הפקת התערוכה המושלמת.

הכל מתחיל מהמיקום

אין זה משנה עד כמה התערוכה תהיה מוצלחת "על הנייר" – אנשים לא יגיעו אליה אם המיקום שלה יהיה בעייתי או מרוחק מדי. זו בדיוק הסיבה שרוב התערוכות בישראל נערכות באזור המרכז, שמציע כשלעצמו מספר מקומות מצוינים לקיום תערוכות. אם מעוניינים לקיים תערוכות בתל אביב, דומה כי אין בחירה אטרקטיבית יותר מאשר מרכז הירידים בגני התערוכה, בו התקיימו בשנים האחרונות כמה מהתערוכות החשובות ביותר.

הגדרת מטרות התערוכה

לתערוכה יכולות להיות מטרות שונות, ביניהן הצגת יצירות אומנותיות, חינוך, הקניית ידע או אפילו העברה של אג'נדה מסוימת לקהל היעד. אתם צריכים להגדיר ביניכם לבין עצמכם מהן מטרות התערוכה ולמי היא מיועדת, מה שישפיע הן על הפריטים שתציגו בה והן על פרמטרים אחרים: למשל, פעילויות לקהל לפני התערוכה או אחריה.

תערוכות בתל אביב
תערוכה במרכז הירידים תל אביב


הענקת ערך מוסף

אנשים שמגיעים לתערוכה מצפים להעשיר את עצמם, להתרשם ובעיקר – ללמוד. לגבי כל פריט שמוצג בה, אתם צריכים לחשוב לא רק האם להציגו, אלא גם באיזה אופן. חשבו מה המידע שאתם רוצים שיופיע ומהי הדרך הטובה להציג אותו, בהתחשב בקהל היעד ובאופי התערוכה. לפעמים המוצגים עצמם הם שמדברים, בעוד שבמקרים אחרים יש צורך בהסבר מילולי קצר לצד המוצג, במדריך אודיו וכן הלאה.

עיצוב

אחד המפתחות המרכזיים להצלחת תערוכה נמצא בעיצוב המרחב בו נערכת התערוכה. חשבו על האופן בו אתם הופכים את המקום למזמין יותר, ואת המוצגים עצמם לבולטים ולמרשימים: מתקני תצוגה מעוצבים, פריטי נוי המפוזרים באזור התערוכה, תאורה מחמיאה וכיוצא בזה. כל אלה תורמים לרושם הראשוני של המבקרים ולחוויה שלהם מהאירוע עצמו.

שיווק

זה לא כל כך נעים לארגן תערוכה ריקה, אך זהו סיכון שעלול להתגשם ושחייבים להימנע ממנו. אף על פי שלתערוכות מוצלחות יש פוטנציאל התפשטות מפה לאוזן, בדרך כלל תצטרכו להשקיע יותר מאמצים מכך כדי שהתערוכה תגיע לקהל הרחב. חשבו על מודעות חוצות, על פרסום באמצעי התקשורת או בעיתונות, על פעילות במדיה החברתית ועוד. נכון, פרסום כרוך בהוצאה כספית, אך הוא עשוי להגדיל בצורה ניכרת את מספר הנוכחים בתערוכה.

יום רביעי, 26 באוקטובר 2016


חידושים בתחום מערכות התצוגה – עוד דרך לשווק את העסק

תחום השיווק והפרסום משתנה מדי יום. בכל פעם מחדש אנחנו מגלים אפשרויות חדשות לקידום העסק. רבים מאיתנו משקיעים בפרסום בפייסבוק, באתרי האינטרנט ובשאר הפלטפורמות הדיגיטליות, אך ממעטים לחשוב על הדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו ללקוחות שלנו פנים מול פנים.
מתקני תצוגה לחנויות ובתי עסק, שילוט מדויק וסטנדים לתצוגת חומר פרסומי, כל אלו יכולים לחבר אותנו אל הלקוחות שלנו בקלות. בשנים האחרונות אנחנו רואים חידושים בתחומים אלו. סקרנו עבורכם כמה מהם.

שילוט חכם יותר

עד לפני כמה שנים היינו פשוט מדפיסים שלט בבית הדפוס ותולים אותו מעל החנות או בית העסק. היום כבר ברור שהשילוט שאנחנו בוחרים צריך להיות חלק מהמיתוג של העסק. עסקים רבים משתתפים באירועים ובכנסים ונעזרים בשילוט כדי לכוון את האנשים לדוכן המכירה שלהם.
שילוט ממותג הוא החידוש הגדול ביותר בתחום זה. כיום אפשר ליצור שילוט מעוצב על מסכים ומתקנים, תוך שימוש במסרים מתחלפים. בין אם מדובר על צג דיגיטלי שמחליף את המסרים או על אפשרות להחליף את החומר השיווקי המוצג בשלט בתוך מתקן התצוגה עצמו.
חידוש נוסף הוא שימוש בשלטים ניידים, למשל דגלים סיניים שמאפשרים עיצוב של החלל לפי רצוננו והצבת השלטים בכל פעם במקום אחר. השלטים הניידים משמשים חברות ועסקים בתערוכות וכנסים והן באולמות תצוגה.

מתקני תצוגה בהתאמה מיוחדת

לכל בית עסק יש את הצרכים המיוחדים שלו – זאת על פי המוצרים השונים שהוא מציג. בין אם מדובר בהצגת בגדים או נעליים או בהצגת חומרים פרסומיים כמו קטלוגים וכרטיסי ביקור, אנחנו חייבים לבחור במתקני תצוגה מעוצבים, נעימים לעין ונגישים ללקוחות שלנו.
היום אפשר לבחור מתקני תצוגה לתערוכות, כנסים ואירועים וכן לחנויות ולבתי העסק שמותאמים באופן מדויק למוצר שלנו. מתקני תצוגה לנעליים, ספרים, דיסקים, ממתקים, תכשירים קוסמטיים ועוד מגוון רחב של מוצרים. בנוסף, ישנם מתקני תצוגה חכמים שעליהם אפשר להציג קטלוגים, פרוספקטים, גלויות, כרטיסי ביקור ועוד.
עסקים רבים מחפשים מתקני תצוגה לתערוכות וחנויות שיכולים לספק מראה של העסק במקום קטן ועמוס במתחרים. מתקני תצוגה העשויים פרספקס שקוף ומותאמים למוצר הם הבחירה העדכנית והנכונה ביותר.

מתקן תצוגה לחנויות
מתקן תצוגה ליריד

כל מה שצריך כדי לתכנן אירוע שיווקי מוצלח

אירוע שיווקי הוא חלק בלתי נפרד ממערך השיווק השנתי של חברות גדולות וקטנות כאחד. בין אם מדובר בדוכן תצוגה קטן או בתערוכה גדולה, חשוב להקדיש מחשבה לכל אלמנט שנכנס לחלל. עמודי תור למשל עוזרים לנווט ולארגן את הקהל שמגיע לתערוכה או לאירוע ולנווט אותו למקום הנכון.

בנוסף, הם מאפשרים לבנות תצוגה של מוצרים מבלי לדאוג שהקהל ייכנס וייגע במוצרים. כך אפשר בעצם ליצור מקום שבו הקהל שלנו שבוי והולך לפי נתיב שאנחנו סוללים לו, כאשר הוא צופה בכל החומרים השיווקיים והמוצרים שאנחנו רוצים להציג.