יום רביעי, 5 בפברואר 2014

איך בונים אירוע מוצלח

כאשר אתם בוחנים רעיון לקיום אירוע, כנס או תערוכה כחלק מהאסטרטגיה השיווקית יש לקחת בחשבון מספר דברים: עלות אל מול תועלת, מהו קהל היעד, האם תאריך קיום האירוע רלוונטי למותג שלכם? ועוד.
מיתוג מוצר ובידול שלו ממוצרים אחרים, דומים או זהים, הוא תהליך מתמשך ולא הצלחה של רגע. הענקת ערך מוסף למוצר בעיני הלקוח הפוטנציאלי והובלה שלו לכיוון העדפת המוצר הממותג על פני מוצרים אחרים גם במחיר יקר יותר דורשים תכנון ארוך טווח.

מיתוג מוצר הוא תהליך, והאירוע הוא רק חלק ממנו. התהליך לעולם איננו מסתיים משום שגם אחרי שהמוצר אכן הפך למותג, יש לעשות הכל על מנת לשמור אותו ככזה.



מטרה: בניית קונספט והצגת יעדים


בהנחה שקהל היעד ידוע, יש לבנות קונספט לאירוע בו אתם צפויים להשתתף. הקונספט צריך להיות כזה שמייצג את המותג שלכם בצורה הטובה ביותר. הקונספט לא חייב להיות בנושא אחד, אך אם בונים אותו ממספר נושאים יש ליצור רצף הגיוני ביניהם. השלב הבא הוא הצגת היעדים של האירוע, או התפוקה שלו: מה התוצאה הרצויה? האם האירוע בא לשנות את ההתייחסות למוצר או לחזק אותה? שאלות אלה הן רק דוגמה לסוגיות שיש להתמודד איתן עוד בטרם החל תכנון האירוע.

שיטה: דרך ההתנהלות של האירוע העתידי


לאחר שהמטרות והיעדים הוצגו והובהרו, השלב הבא הוא מציאת הדרך הנכונה ביותר להשגת היעדים: האם באמצעות יצירת אירוע פורמלי או אירוע בלתי רשמי ונינוח? הרצאה פרונטלית או הצגת המוצר באופן פרטני של אחד על אחד? המטרה היא בסופו של דבר לגרום לקהל היעד שלכם לזכור את המותג שלכם. לתת ללקוח שלכם חוויה שהוא לא ישכח. להראות ללקוח למה אתם טובים יותר מהמתחרים שלכם.

תדעו לנצל את הזמן נכון!


בחברות רבות, הדרגים הגבוהים של החברה לא נפגשים ביום יום עם הלקוחות., לכן, זמן האירוע הוא זמן איכות שלכם איתם, צריך לדעת לנצל אותו נכון. ברוב המקרים אם מדברים על תערוכות או כנסים, אז הלקוחות מסתובבים בין מספר חברות שונות. כאשר הם מגיעים אליכם, תדעו לתת להם מענה אדיב ולהעביר להם את כל המידע שמראש החלטתם להעביר, כמובן שזה זמן טוב לחזק את היחסים הבינאישיים.

בשורה תחתונה, לכל אירוע יש את ההכנות הרלוונטיות עבורו, אך ההנחיות הם חשובות, כבר מרגע הצבת מטרות לאירוע, ועד התפתחות לבניית תוכנית שלמה.

חשיבה נכונה, תכנון קפדני וניהול נכון של האירוע ישיגו, קרוב לוודאי, את התוצאות הרצויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה